Milliseid strateegilisi koostööpartnereid sa vajad atraktiivse kollektsiooni loomiseks?

balticintertex.com

Hei, oleme pardal! Moekarussell hakkab jälle pöörlema!

Kuigi maailm on praegu pahupidi pööratud, ei kustuta see mälust positiivseid emotsioone, mida mul on olnud suur rõõm aastate jooksul füüsilistel rõivamessidel kogeda. Allpool jagangi omi mõtteid, mille teemapüstituse põhiolemus ei muutu ei ajas ega ruumis.

Järjekordselt tunnen ma hinges meeldivat elevust ja heameelt nendest sagivatest inimestest ja rõkkavatest naerupahvakutest tuttavate taaskohtumiste üle. Ma olen astunud sisse järjekordse rahvusvahelise rõivamessi näitusesaali ustest! Jalutan rahulikult erinevate rõivabrändide messibokside vahel ning silmitsen tooteid täis esitlusstende. Pool aastat on möödunud kui linnutiivul ning kogu see moekarusell algab jälle otsast peale. Aga kas see algab alles praegu?

Enamjaolt kollektsioonide sisseostjad ei mõtiskle teemal, kui palju võib olla töötunde selle taga, et need staatiliselt rippuvad riideesemed jõuaksid vaatajate ette – kõigil on teha ju oma töö. Samas on aga päris põnev teada, kui palju kuid on nii algajad disainerid (novice designers) kui ka juba tegutsevad disainerid (designers), rõivaste tootearendajad ning näidiste väikepartiide tootjad teinud tööd selle nimel, et järjekordne mantel, seelik või pluus köidaks sisseostjate pilke ning sealt edasi juba kaunistaks nende kandjat! Tegelikult on ju igal tootel rääkida enda salajane lugu.

balticintertex.com

…mis käivitab uue kollektsiooni idee?

Vaadates oma kollektsioone esitlevaid disainereid, olen ma sageli mõtisklenud, et mille alusel langetatakse otsus konkreetsete kangaste kasutamiseks või mis asi on üldse olnud esitletava kollektsiooni idee käivitajaks.

Nii nagu kõikides eluvaldkondades, on ka rõivakollektsiooni ideede valiku leidmisel nii traditsioonilisi kui ka ebatraditsioonilisi lähenemisviise. Kõike seda huvitavat oleme me ka Baltic Intertex´is rõivaste tootearendusprotsessis pikkade aastate jooksul nii näinud kui ka kogeda saanud. Meil on olnud suur rõõm olla teekaaslasteks paljudele huvitavatele loomeprotsessidele.

Igakord, kui meile tuleb kohtumisele uus disainer, siis lisaks soovitud mudeli välja töötamisele ning koostööprojekti läbirääkimistele, olen ma alati ka uurinud, kuidas neil loomeprotsess käib. Mis neid vaimustab ja innustab ning millised hirmud ja kõhklused neid valdavad?

balticintertex.com

„Mis sa arvad, Ulvi, kas ma peaksin vahetama ala?“

Mulle meenub kohe üks lõbus seik disainer Ullaga, kellega me teeme koostööd juba üle 15 aasta. Iga uue kollektsiooni arutelu esimesel kohtumisel mingi hetk ta jõuab naeratades küsimuseni: „Mis sa arvad, Ulvi, kas ma peaksin vahetama ala?“. Nagu te arvata võite, on ta jätkanud oma kollektsioonidega, kuid see fraas annab ilmeka ülevaate disaineri sisemistest monoloogidest: „Kas ma suudan luua midagi, mis muudab minu kollektsiooni eriliseks ning köidab minu kliente?“

Meenub ka ühe Taani disaineriga kliendikohtumine, mille käigus ma sain teada, et temal on alati vaja tunnetada sõrmede vahel kanga struktuuri, näha kanga reaalseid värve ning alles siis hakkavad tal peas mudelid vormuma ning ideed sündima. Oma esimesed prototüübid õmbles ta näiteks alati ise, mis aitas tal oma sisemist loovust aktiveerida ning tekitada sügavam side uue loominguga.

balticintertex.com

…ta lõi alati ühe mudeli „iseendale“…

Mulle jääb alatiseks meelde ühe soliidses eas Taani härrasmehe kollektsiooni loomise taktika. Nimelt lõi ta alati ühe mudeli „iseendale“, kus ta lasi valla oma kogu loovuse ning hiljem messil kasutas ta seda kui „pilgupüüdjat“. Loomulikult see toode lummas disaineri kollektsioonide sisseostjaid, kuid oma lõpptarbijate ostuharjumuste põhjal oli kindel ka see, et tavatarbijad sellist moevallatust pigem ei ostaks. Sellest hoolimata leidis see rõiva kunstiteos messijärgselt alati oma unikaalse tarbija.

balticintertex.com

…oma äri õitsenguks on vaja usaldusväärseid partnereid!

Praegusel muutunud ajastul, kus juba mitu hooaega on füüsilised rõivamessid kolinud interneti avarustesse, tuleb disaineritel leida uusi nutikaid kollektsiooni turundusviise. Ühelt poolt leida parim moodus virtuaalsete rõivamesside ajal enda loomingu atraktiivseks ning silmapaistvaks muutmiseks, teiselt poolt leida hinges rahu teadmisega, et sinu näidiseid valmistatakse suure hoole ja armastusega.

Hoolimata ärivaldkonnast, saavad kõik aru, et oma äri õitsenguks on vaja usaldusväärseid partnereid. Analoogselt on ka disainerite loodud rõivabrändide edu aluseks nende oma loovus ja oskuslik turundus, kuid selle kõrval ei saa alahinnata ka rõivaste prototüüpimist, mudelite tehnoloogiliste lahenduste väljatöötamist, tootearendust ega ka silmapüüdvate näidiste valmistamist. Selles osas saab Baltic Intertex ulatada lahkesti oma abikäe!

balticintertex.com

…milline oleks kõige optimaalsem kollektsiooniloomise meetod?

Sageli on me kliendid esimese kohtumise raames küsinud, et milline oleks neile kõige optimaalsem kollektsiooni arendusmeetod. Lähtuvalt disaineri sisendülesandest ning müügikanalist, soovitab Baltic Intertex erinevaid variante. Ma loodan, et sa leiad siit nimistust just enda jaoks sobiliku!

Väike näidiste kollektsioon

Tavapäraselt sisaldab kollektsioon kuni 10 mudelit ning on iseloomulik algajatele disaineritele. Sellise kollektsiooniga saab väga hästi testida kliendinõudlust ning aitab ka kulusid piisavalt hästi kontrolli all hoida.

Väikesed näidiste seeriad

Neid kasutatakse enamjaolt olukorras, kus on tegemist sama mudeliga, kuid mis on valmistatud erinevatest kangastest (mudelist 2-3 toodet). Sellise lahenduse puhul on disaineril võimalus rõhutada sama mudeli mitmenäolisust ning laiendada oma kollektsiooni väljapanekut.

Müüginäidised

Lähtuvalt firma müügimeeste arvust toodetakse igale müügimehele täiskollektsioon. Me oleme tootnud ka 20 näidist mudelist, kuid praegusel ajal näitavad suured müüginäidiste numbrid pigem langustrendi, kuna disainerid kasutavad uusi veebipõhiseid müügilahendusi.

Pildistamise või moeshow näidis.

Näidis on tavakollektsiooni mudel, kuid selle valmistamisel on arvestatud konkreetse modelli eripärasid ning mõõte.

Moeshow pilgupüüdja

Tegemist on unikaalse mudeliga, mis on ainueksemplar ja loodud ainult show tarbeks.

E-poe näidis

Sageli soovitakse eraldi veebipoodi pildistamiseks näidist, mis ei pruugi reaalselt vastata hilisemale tootele, kuid mille alusel saadakse testida mudeli müüdavust. Mudeli viimistlusel kasutatakse sageli ka erinevaid fototöötlusprogramme.

Istuvusnäidis

Näidis võib olla tehtud mõnest analoogsest kangast, kuna sellega kontrollitakse toote istuvust enne lõpliku õigest näidisekangast mudeli valmistamist.

Suuruste komplekt

Sama mudel on valmistatud kas osalist või kogu suuruste skaalat hõlmates. Selliseid näidiseid kaustatakse tavaliselt mudeli suurendus- ja vähendusreeglite kontrollimisfaasis.

Tootmiseelne näidis

Selliseid näidiseid me soovitame teha siis, kui disainer tahab teha mudelile suuremaid konstruktsioonilisi muudatusi ning infosisend on tulnud tavaliselt klientide tagasisidest.

balticintertex.com

Usaldusväärne koostööpartner on üheks edu alustaladeks. Võta ühendust Baltic Intertexiga ja laseme sünergial toimida!

Meile teeb suurt rõõmu, kui sa leiad, et see lugu võib ka sinu sõpradele huvitav olla.

Ulvi
Olen Baltic Intertexiga käinud käsikäes selle algusaegadest, mistõttu on mul teiega jagada palju toredaid seiku ja õpetlikke kogemusi.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy