15 peamist komistuskivi disanerite loometeel

balticintertex.com

Kõige lihtsam on muidugi teiste vigadest õppida

Panen siia kirja 15 peamist komistuskivi, millega disaineritel tuleb silmitsi seista kollektsioonide loomisel ning millele Baltic Intertex on püüdnud lahendusi leida.

Kõige lihtsam on muidugi teiste vigadest õppida ning katsuda neist mööduda võimalikult valutult. Järgnevates blogides räägin neid alljärgnevaid punkte ka detailsemalt lahti, kuid kui tunnete, et seisate just hetkel mõne allpool oleva punktiga silmitsi, siis võtke julgelt Baltic Intertexiga ühendust!

balticintertex.com

Palun katsu vältida kõiki neid 15 peamist komistuskivi oma loometeel!

  1. Kontrolli materjali saadavust

    Mudelite väljatöötamise faasis ostetakse poest mingi meelepärane kangas, millest tehakse valmis ka müüginäidised, kuid hiljem seda kangast lihtsalt ei ole enam.

  2. Kontrolli minimaalset tellimuse koguse metraaži

    Näidiskangad tellitakse küll kangavabrikutest, kuid ei arvestata kangaste tootmiseks vajalike hilisemate miinimummetraažidega.

  3. Võrdle kangaste venivust

    Trikotaažkangaste puhul võivad näidiskanga ja tootmiskanga venivused väga suuresti erineda.

  4. Süvene kangaste erinevate laiuste plussidesse ja miinustesse

    Ei süveneta kanga kasutatavasse laiusesse vaid lähtutakse kanga odavamast meetrihinnast.

  5. Testi kangaid

    Kangastele ei tehta enne näidiste tegemist kangapesu teste ega topilisuse (pilling) teste. Eriti oluline on testimine trikotaaži puhul.

  6. Leia sobilik tarnija

    Näidistele pannakse aksessuaarid, mille tarnijate poolseid miinimumtellimuste koguseid ei suudeta hiljem kollektsiooni tootmisel täita.

  7. Muuda lõpptarbija elu kergeks

    Kangaste valikul ei peeta silmas lõppkliendile mugavaid toote puhastusvõimalusi.

  8. Väldi mõttetuid pisiparandusi

    Mudelite väljatöötamise faasis soovitakse tootel teha väikesi lõikelisi muudatusi või pisiparandusi, mille tegemine tegelikkuses võib hõlmata väga suuri konstruktsioonilisi muudatusi. Soovitan küsida alati üle pisiparanduse tegemiseks kuluv umbkaudne aeg.

  9. Iga muudatus ei ole mõistlik

    Aetakse taga ideaalselt näidist. Tehakse mitmeid pisiparandusi näidiste arendusfaasis, mis võtavad aega ja raha, kuid mis müügiprotsessis kliendi ostusotsust tegelikult ei mõjuta. Kõik vajalikud muudatused saab sisse viia enne tootmise algust.

  10. Ole mänguline

    Innustutakse väga keerukatest tehnoloogilistest disainielementidest ning soovitakse neid oma arendatavale mudelile, kuid mis lõppkokkuvõttes ei sobitu kliendi väljamüügi hindadega.

  11. Küsi abi ekspertidelt

    Mudelite suurusskaala tegemisel ei pöörata piisavalt tähelepanu rahvusvahelistele mõõduskaaladele, mis tekitavad probleeme toote müümisel.

  12. Leia õige modell

    Müüginäidise valmimisel unustatakse proovida tooteid selga konkreetsele õiges mõõdus olevale inimesele ning vaadatakse ainult mudeli teostuse kvaliteeti ja toote üldist disaini.

  13. Küsi tootjatelt õigeid kulunorme

    Näidiste või tootmistellimuste kangaste tellimiseks puudub vajalik tootepõhine kulunormi teadmine.

  14. Intervjueeri potentsiaalseid kliente

    Kollektsioon tehakse valmis enne oma kliendisegmendi põhjalikku uuringut, kellele ja miks üldse toodetakse.

  15. Mõtle ja kalkuleeri

    Tootearenduselt kokkuhoid maksab lõivu lõpptoote müügiedult.

Meile teeb suurt rõõmu, kui sa leiad, et see lugu võib ka sinu sõpradele huvitav olla.

Ulvi
Olen Baltic Intertexiga käinud käsikäes selle algusaegadest, mistõttu on mul teiega jagada palju toredaid seiku ja õpetlikke kogemusi.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy