Kui rõivaste disainimine on sinu kirg ja kutsumus, siis oled sa jõudnud just õigele lehele!
Siin rubriigis jagan ma mõnede tavapärasemate probleemide vastuseid ja nõuandeid, millega ma üle 20+ aasta Baltic Intertex`i igapäevatöös olen kokku puutunud ning mida me oma meeskonnaga oleme õppinud enam kui 19 000 näidise väljatöötamise käigus.
näidised
aastat
miljon toodet
Hei, disainer, lase oma loovus valla
Läbi aastate on Baltic Intertexi külastanud mitmed erinevad rõivamoe suunitlusega kõrgkoolid ning oleme vastu võtnud tudengite gruppe, kelledele oleme rääkinud oma kogemustest ning ka äpardustest ja õppetundidest. Seega ei tundunud mulle üldse mitte eriskummaline, kui ühel päeval helises telefon ning sooviti kokku leppida Baltic Intertexi tutvumistuuri aeg. Kõne lõppu mainiti veel, et nad on 4 algajat disainerit Soomest ning nad soovivad ka võimalikku koostööd näidiste osas läbi arutada. Kuna mul jäi kõrvu kõlama sõnadepaar „algajad disainerid“, siis suutsin ma need inimesed imekiiresti kategoriseerida noorteks kõrgkooli lõpetanud tudengitest, kes tulevad moevaldkonda nuusutama ning parimal juhul arendame järjekordselt paar pusa või T-särki. Eeldamine on üks meie suurtest vaenlastest, kuid seekord langesin ma siiski selle lõksu.
Kokkulepitud päeva hommikul sättisingi kõik näidismaterjalid, huvitavamad mudelid ja ka totaalsed ebaõnnestumised rõivastangele ritta ning olin kohtumiseks valmis. Uksekell helises ning ma läksin reipal sammul meie külalistele trepi peale vastu. Ma kujutan ette, et eks ma väga üllatunud näoga sisenejaid vaatama jäin, sest peaaegu kohe kostus trepilt tulijate rõkkav naerupahvakas. Kohe järgnes ka „noorte disainerite“ humoorikas kommentaar, et ju ma vist ei oodanud tublis keskeas inimesi, kes alustaks oma brändi ülesehitamist.
…võin julgelt väita, et ärimudeli puzzlest oli ainsaks puuduvaks tükikeseks oma rõivakollektsioon
Külalisteks osutus selline mõnus sõpruskond, kes tundsid üksteist juba aastaid ning kes olid erinevaid projekte koos teinud. Hoolimata sellest, et nad töötasid väga erinevates eluvaldkondades (arhitekt, hotelliärimees, ning õmblustehnoloog), saab leida alati huvitavaid kokkupuutepunkte, kui inimestel on soov olemas. Tegemist oli inimestega, kelledel oli hea moetunnetus ning kelledel oli olemas oma kliendisegment ning läbi mõeldud ka brändi turunduslik pool. Teisisõnu võin julgelt väita, et ärimudeli puzzlest oli ainsaks puuduvaks tükikeseks oma rõivakollektsioon. Kuna nende planeeritavad tooted oli nii erinäolised, siis ei olnud neile kellelegi takistuseks see, et kõiki näidiseid arendati ja toodeti ühes ja samas firmas. Minu nägemuse järgi oli see pigem teineteist toetav sünergia, sest koosolekutel jätkus kõigil nõuandeid ning märkusi ka sõbra mudelite atraktiivsemaks muutmiseks.
Koostöövalmidust iseloomustab ka tõik, et nad avasid alguses koos ühise poe, kus igal ühel oli oma väljapanek, millega nad optimeerisid oma brändi lansseerimiskulusid.
Ääremärkusena lisan, et ma ei ole ei enne ega varem näinud nii huvitavalt ning detailselt edasi antud mudelite visaneid, kui seda tegi arhitektist disainer Mr. Piyapong Kerdmoh!
Seega selle kohtumisega sai kummutatud üks müütidest, et kõik disainerid on omavahel konkurendid. Ei ole!
Minu kirg on rõivaste disainimine!
Eelpool toodu näite ning oma kogemuste põhjal võin väita, et oma brändiga alustamise viise on mitmeid. Meie juurde jõudnud disainerite enamlevinud viisid on järgmised:
- Disainerid, kes on omandanud spetsiaalse hariduse ning kelledel on teoreetiline teadmistepagas olemas, tunnevad ennast disaineritee alguses piisavalt enesekindlalt. Neil on piisavalt selged visioonid ning ideed, mida nad soovivad teostada.
- Loomingulised inimesed, kelledel on väga hea moetaju ning nad teavad, milliseid tooteid nad soovivad klientidele pakkuda. Enamjaolt on seda tüüpi disainimine välja kasvanud pikaajalisest armastusest moe vastu ning nende endi silmapaistvast rõivastumisstiilist. About House of Wolow
- Disaineritee on saanud alguse inimese armsaks saanud lemmikrõivastest. Nad soovivad luua analoogse rõiva, kuid teatud mugandustega, mis oma funktsionaalsusega toetaks rohkem sellise inimese soove.
- Bränd on kasvanud tootest, mida disainer ei ole turult leidnud, kuid milledest teatud grupp inimesi puudust tunneb. Näiteks: Aino.
Mitte kunagi ei ole hilja!
Mitte kunagi ei ole hilja! Näiteks maailmakuulus disainer Vera Wang alustas oma rõivabrändiga alles 40 aastaselt!
Giorgio Armani alustas oma karjääri 41 aastaselt, töötades varem hoopiski meditsiinisfääris.
Ma siiralt loodan, et need paar näidet on paras innustus kõigile, kes arvavad, et oma hobi või kire järgmiseks on liiga hilja! Ei ole!
No matter how bumpy or direct your path to create your own brand, Baltic Intertex will contribute to bringing the best version of your vision to the market.
Hoolimata sellest, kui konarlik või sirge on sinu tee oma kaubamärgini jõudmisel, Baltic Intertex annab oma panuse, et sa saaksid turule viia parima versiooni oma nägemusest.
Lisaks tootearendusele saame aidata sind ka ärimudeli valideerimisel, coachimisel ja mentorluses, sest ma oman vajalikke nõustamissertifikaate. Võib olla vajad sa lihtsalt väikest tõuget, et julgeda teha otsustav samm ning viia ellu oma unistus ning selleks on sul vaja kedagi, kes oma küsimusega või lihtsalt ära kuulamisega käivitaks kogu protsessi!
Võta julgesti ühendust – kunagi ei ole hilja!
Meile teeb suurt rõõmu, kui sa leiad, et see lugu võib ka sinu sõpradele huvitav olla.